Za moga sagovornika hafiza Esada M. Cancara duhovni svijet je stvarnost u cije se postojanje svakodnevno uvjerava. On je jedan od najznacajnijih autoriteta u svijetu egzorcizma. Do sada je uspješno tretirao preko 5 000 pacijenata opterecenih razlicitim vidovima psiho-smetnji, prouzrokovanih napadima zlih džinna.
- Slažete li se s najcešcom konstatacijom starih autora da je Bog stvorio džine od bezdimnog plamena, mnogo prije nego što je stvorio covjeka?
- To je ustaljeno mišljenje. U vrijeme kada je cijeli Univerzum bio jedna nedefinisana masa, nešto što nije bilo “ništa”, a nije bilo ni “nešto”; kada se stvarao svijet onakav kakvog ga danas poznajemo, Bog je od vatre i ognja stvorio džine, nemirna i prevrtljiva duhovna stvorenja što ce pretstavljati suprotnost covjeku, kojeg ce, nešto kasnije, stvoriti od zemlje - od ilovace. Izmedu ostalog, jedno od mišljenja jeste da su duhovni bica stvorena mnogo prije prvoga covjeka, u vrijeme kada je naša planeta bila u užarenom stanju.

Svijet meleka
- Kakva je uloga meleka u svijetu džinna i da li se ona s vremenom mijenjala?
- Kada je Svemoguci Bog sazdao Univerzum, onda ga je sazdao u izvjesnom paritetu. Rekao je da budu muški i ženski, pozitivci i negativci; da budu dani i noci, svjetlost i tmina, nebo i zemlja, materijalno i duhovno... Uglavnom, svijet meleka trebalo bi da bude svijet izvjesnih programiranih pozitivnih bica sacinjenih od svjetlosti, cija je uloga da prate razvoj covjeka i da ga pozitivno usmjeravaju. U tom smislu se odvija njihovo djelovanje, njihov zavjet, odnosno njihova misija...
- Prema nekim izvorima od svih fizickih i duhovnih bica najviše ima meleka (andeli): od svakih deset bica - devet su meleci! Od hiljadu, njih je devetsto... Zašto je taj odnos takav i kakve funkcije oni obavljaju?
- Oni su, moglo bi se reci, korektori ljudskog ponašanja i njihov je uticaj od neprocjenjive važnosti. Zahvaljujuci, izmedu ostalog, i njima, covjek još uvijek uspjeva prebroditi sva iskušenja i podvale što mu poturaju zli džinni i šejtani. Podjednako znacajnu ulogu, meleki imaju i u svijetu sinova vatre, dakle, u svijetu džinna. Tamo im oni svojim uticajem smanjuju prostor djelovanja i nasrtaja na covjeka. Meleki su jedna vrsta balansa izmedu ljudi i džinna, protuteža negativnih uticaja džinna. Postoje razlicite vrste meleka: oni koji memorišu, bilježe i strpljivo programiraju ono što covjek cini; postoje meleki zdravlja, meleki koji ce najaviti cas sudnjega dana, meleki koji ucestvuju u zemaljskim zbivanjima...
- U jednom starom rukopisu Mehmeda Rušdija, kojeg je napisao 1885. godine, kaže se da džinni ljudima mogu nanijeti duševne ozljede na 70 nacina. Radi li se o pretjerivanju ili je njihova moc, možda, mnogo veca?
- Precizno se baš ne bi moglo odrediti da li je to baš 70 nacina ili 71, brojka koja se u islamu vrlo cesto obrce. Ja poznajem odredene sure, koje blagotvorno djeluju ukoliko se izgovore - 70 puta. One neutraliziraju štetni uticaj džinna i tjeraju ga od njegovih zlih namjera. Tu spadaju sure Felek , Nas i mnoge druge... Da li džinni napadaju i ozljeduju na tacno 70 nacina?! Ne, ne znam... Prije bih bio rekao da su njihove mogucnosti daleko vece i da ih je veoma teško matematicki iskazati.
- To su i Vaša iskustva?
- Da, da... Moje je iskustvo da su džinnski napadi vrlo raznoliki, uporni i nepredvidivi.

Riskantna mjesta
- U istom rukopisu se kaže da postoji oko 70.000 džinnskih plemena. Ne radi li se o pretjerivanju?
- U nekim starim ivorima i ja sam naišao na taj podatak, ali tu ima dosta toga nejasnog. Teško je razluciti da li jedno džinnsko pleme može stati u jedan svijet ili, pak, u njega stane više plemena... Meni je poznato nekih sedam plemena džinna-pravovjernikaza koje sam, svojevremeno, bio veoma zainteresiran. Postoje i neka druga džinska plemena, koja pripadaju nekim drugim religijama, kulturama, pokretima, otpadnicima, pa i vjerskim sektama; neki koji su religiozni, a neki koji su nisu... To je mnoštvo, koje je teško sagledati i procijeniti.
- Gdje žive džinni? U drevnim rukopisima se tvrdi da su nastanjeni pokraj vodenih površina, u vlažnim špiljama, u starim, napuštenim grobljima i u šumama, u prljavštini i tami... Ima li se tu još nešto dodati?
- Najstarije ljudsko iskustvo jeste iskustvo sa džinnima sa kojima su ljudi, uglavnom, imali nevolja i problema. Džinni se uvijek pominju u kontekstu nekakve bolesti. Najcešce duševne bolesti, koja je prouzrokovana džinnskim napadom, dok je covjek boravio na riskantnim mjestima - pored smeca, u vanjskom toaletu, negdje blizu kanalizacije ili na obali rijeke, mora, kaljuge, baruštine; na groblju ili na nekim drugim mjestima, koja nisu predvidena za covjekovo obitavanje. Znaci, takva su iskustva sa džinnima nevjernicima. Ne može se naci potvrden i provjeren primjer da je neko imao nekakvo iskustvo sa džinnom pravovjernikom negdje na groblju, na smjetljištu ili na nekom drugom prljavom mjestu. Na takvim mjestima, po pravilu, napadaju zli džinni, negativci, jer oni uvijek biraju baš takva mjesta odakle vrebaju svoje žrtve, želeci im nanijeti što vece zlo. Pošto se radi o duhovnom svijetu, koji se prožima sa našim, ne bi se sa sigurnošcu moglo precizirati gdje je baš džinnsko prebivalište. Oni se uvlace i smještaju po stanovima, po kucama i po šumama... Postoje oni koji žive u vodi, koji prolaze kroz vodu, kroz brda, kroz materiju, jer ona za njih ne predstavlja nikakvu prepreku!

Emotivni i osvetoljubivi
- Znaci, ne postoji mogucnost njihovog preciznog lociranja, izuzev što znamo da vole prljavštinu, mrak, vlagu i da biraju rubna podrucja, tamo gdje se lome svjetlost i tama, voda i kopno, toplo i hladno, zvuk i muk...
- To je tacno. Negativci uvijek biraju mrak, prljavštinu i vlagu. Zbog toga se i dešava da duševni bolesnici najcešce haluciniraju u mraku ili kada zatvore oci. Tada iz njih govore zli džinni, signaliziraju svoje prisustvo, iskazujuci radost i trijumf.
- Kako su džinni organizirani? Postoje li bracne zajednice?
- Kao i ljudi. Žene se i udaju a medu njima postoji ljubav, ljubomora i mržnja, postoje osveta i pakost... Isto, kao i u nas. Po tome se mnogo ne razlikujemo.
- Tvrdi se da su oni mnogo emotivniji od nas?
- Oni su strahovito emotivni, jer je i sama vatra, supstanca njihovog prabitka, supstanca od koje su oni stvoreni, toplija, nepredvidljivija, pa je i njihova strast takva, a mržnja žešca, trajnija i opakija. Dakle, oni se ponašaju upravo u skladu sa supstancom od koje su nacinjeni: vrlo su osvetoljubivi, žestoki, iskljucivi i nepredvidljivi, dok je covjek drugaciji, jer je nacinjen od zemlje i u svojoj prirodi, posjeduje osobine zemlje - strpljenje, pristupacnost, poniznost, toleranciju, plodnost, izdašnost, spremnost na oproštaj...

Brži od svjetlosti
- Kažu da džinni munjevito napadaju, brže od treptaja oka. Je li moguce predvidjeti i izbjeci njihove napade?
- Napad džinna može biti tako brz da ga je nemoguce izbjeci. Recimo, kada neko prolazi kroz prljav haustor i osjeti da mu utrnu noge ili neki drugi dijelovi tijela. To je prvi signal da je napadnut od džinna. Postoje i drugi simptomi: znojenje ruku, osjecaj nelagode, ubrzani puls, pojava glavobolje u samo jednom dijelu glave, zujanje u ušima, mucnina u stomaku, kocenje dijelova tijela, pojava bolova slicnih reumatizmu, išijasu ili napadu bubrega... Srecom, napadi se mogu izbjeci strogim pridržavanjem vjerskog kodeksa, izbjegavanjem necistih i zapuštenih mjesta, izlazaka u prvi mrak ili u ranu zoru, te održavanjem licne higijene. Covjek koji se redovito obraca Bogu, daje zekat (milostinja, jedna od glavnih obaveza islama), time svoje tijelo i svoju dušu oplemenjuje pozitivnim energetskim potencijalom. Oko sebe pravi zaštitni štit, pa je takav covjek za džine odbojan i nepristupacan, kao da je radioaktivan i oni se od njega redovito sklanjaju. Može se cak desiti da u njega i udu, ali se nikako ne mogu u njemu skrasiti, jer bi, naprosto, sagorjeli! Cistota duše, pravicnost, iskrenost, dobrocudnost, plemenitost, poštenje, ukratko, sve ono što nazivamo moralom, direktno se suprotstavlja nasrtajima džinna i ne dozvoljava im pristup takvim ljudima!
- Kolika je snaga džinna i kakve su njegove moci?
- Džinni se krecu brzinom svjetlosti, a u nekim slucajevima cak i brže. Njihovu snagu i moc najbolje ilustrira prica iz vremena Božijeg poslanika Sulejmana a.s.(Solomon), koji je imao moc nad džinnima. Za vrijeme posjete zanosne Belkis(e), kraljice od Sabe, Sulejman je želio da impresionira svoju gošcu, pa je sazvao džine i postavio im je pitanje - za koje vrijeme mogu prenijeti prijesto prelijepe kraljice u Jerusalem. Jedan od džinnskih poglavara oholo je izjavio da to može uciniti za vrijeme dok se Božiji poslanik podigne iz svog carskog prijestolja. No, javio se odmah drugi: “Donijecu Vam ga Gospodare, prije nego što trepnete okom!...” Tako je i bilo. Džinska snaga je manifestacija njihovog znanja. Ukoliko posjeduju znanje, oni posjeduju i fizicku snagu. Ukoliko nemaju znanja, oni su fizicki slabici!...

Zaštitite se od duhovnih napasnika: