U proslosti se vjerovalo da je religija prizivanje, a magija prisiljavanje bogova. Na visim nivoima europske magije - koja potice iz vremena Sumera, Babilona i Egipta - carobnjaci su nastojali da prisile Vise sile da im dozvole kontrolu nad dusama kako bi mogli povecati licnu moc ili pojacati svoju transcendentalnu mudrost. U takvim nastojanjima, smatrano je da se centralna moc krije u rijecima, to jest u formulama koje su izgovarane za vrijeme bajanja i spravljanja cini. U tu su se svrhu koristila i imena odredenih duhova.
Carobnjaci su, naime, biblijsku tvrdnja "U pocetku bila je rijec" prihvatali doslovno, vjerujuci da poznavnje tajnih imena duhovnih bica ima kljucno svojstvo i da oznacava moc nad njim. Zbog toga je svakom bajanju prethodio odreden magijski ritual.

Ritualni instrumenti
Postoji mnogo vrsta ritualne magije. Svaka ima svoju tehniku. "Pocetnicki" ritual je magija-svijeca kada se svijece namazu i zapale, sto prati bajanje, i to u odredenoj fazi Mjeseca. Ovakav jednostavan ritual s prezirom odbija ozbiljan znalac koji se za svaki "rad" pedantno priprema.
Za predstojeci ceremonijal sljedbenik ce provesti nekoliko dana - najcesce devet - pripremajuci i tijelo i dusu. U ovo spadaju post, seksualna apstinencija, ritualno pranje, molitva i meditacija o predmetu "djelovanja" koje ce preduzeti.
Datum i vrijeme za ceremonije odreduje se u skladu sa tradicionalnim zakonima astrologije i prema tradicionalnim ucenjima o pogodnim i nepogodnim danima. Magijski rituali koji imaju za cilj povecanja necega (kao sto je postizanje materijalnog blagostanja, znanja ili moci) obavljaju se za vrijeme faze rasta Mjeseca, cini koji imaju za cilj smanjenje (kao sto je iscjeljenje neke bolesti koje ce uslijediti kada se u organizmu smanji broj bolesnih celija), obavljaju se u vrijeme kada Mjesec blijedi i postaje sve manje vidljiv. Ipak, najvazniji magijski rituali tradicionalno se obavljaju u vrijeme mladog i punog mjeseca.
Sljedbenici moraju prikupiti i posvetiti instrumente rituala - svi, ako je moguce, moraju biti napravljeni njegovom rukom i to od materijala koji ranije niko nije koristio. Medu ove instrumente obavezno spadaju: oltar, kalez, tronozac, kandilo, lampa i stap (za rituale posvecene "stazi lijeve ruke" - crna magija - koriste se mac i vile ili trozubac).
stap, vjerovatno najdragocjeniji od svih instrumenata, mora biti napravljen od grane badema ili ljesnika, odrezan sa zlatnim srpom u ranu zoru i obavijen prstenovima od bakra i cinka. Mora ga blagosloviti drugi carobnjak koji i sam posjeduje posveceni stap.

Priprema za ritual
Kako se priblizava cas rituala, sljedbenik ce svoje tijelo premazati svetim uljem (napravljenim mozda, od mirte, cimeta, levande, ruzmarina, dumbira ili masline) i obuci haljine koje odgovaraju vremenu i svrsi bajanja (purpurne i zlatne nedjeljom, bijele i srebrne ponedjeljkom ili zelene ako je svrha transcendentalna mudrost).
Carobnjak mora sam skrojiti i sasiti haljine. On ce, takoder, svojom rukom pripremiti mirisljavu smjesu, koristeci, na primjer, smjesu od kedra, ruze, limuna, aloje, sandalovine i cimeta.
Sam ritual pocinje crtanjem odgovarajuceg dijagrama, koji je gotovo uvijek krug i jedan od svetih trouglova kao sto su pentagram ili seksagram, svaki oznacen sa odgovarajucim magicnim simbolima. Nakon toga sljedbenik ce nastaviti sa nizom strogo odredenih radnji. U ovo spadaju tradicionalno postavljanje instrumenta, paljenje svijeca i lampi, paljenje mirisa i, iznad svega, kazivanje Rijeci Moci, invokacija i bajalica.
Ni u jedom trenutku tokom ceremonije sljedbenik se ne smije pomaci iz "magicnog kruga", koji moze biti nacrtan ili naslikan na podu hrama ili ispisan u vazduhu njegovom rukom prije nego sto zapocne ceremonija. Iskoraciti izvan kruga je veoma opasno, na neki nacin izazivanje nevolje, jer ako je invokacija uspjesna onda su duhovi prisiljeni da prisustvuju ili cak da se pojave i pokore se volji maga ili njegova sljedbenika.
Mnogi ce duhovi biti mocni i ratoborni i cekat ce da udare na sljedbenika ako im se za to pruzi zgodna prilika. A takva bi prilika mogla biti trenutak kada zbog nesmotrenosti mag prekoraci crtu kruga!
Kraj rituala je podjednako vazan, jer on prisiljava zle duhove da se bez pogovora vrate odakle su stigli.

Tajna društva
Magijski rituali obavljani su tokom cijelog Sednjeg vijeka i Renesanse, a obavljali su ih mnogi adepti kao sto su, recimo, bili Dzon Di ili Nostradamus. Duboke i stare okultne ceremonije nasle su vatrene pristase kroz razlicite "jereticke" grupe ili udruge, kao sto su bili templari, rozenkrojceri i masoni, koji i dan-danas djeluju kao ultratajna drustva.
U knjizi "Sveta krv, sveti Gral" (1982), autori Majkl Bejdzent, Ricard Li i Henri Linkoln nude ubjedljive dokaze da su sva ova hermeticka udruzenja pod nadzorom misterioznog samostana iz Siona koji ima snaznu moc cak i danas na pocetku treceg milenija. I pored stalne i ostre kampanje crkve, ova drustva nikad nisu stovala Ðavola niti su se obracala lakovjernim i glupim. Na primjer, jedan od sljedbenik rozenkrajca - i Veliki majstor svemocnog manastira u Sionu bio je niko drugi do - Leonardo da Vinci.
Magicne rituale odabrane iz mnogih od tih izvora ozivjela su u 19. stoljecu drustva kao sto je Hermeticki red Zlatne zore. Ona ih u tajnosti i danas obavljaju, nerjetko vjerujuci u tvrdnju velikog Elifasa Levija, koji je rekao da je magija velika nauka koja “miri vjeru sa razumom".
Svjedocenje pouzdanih svjedoka pothranjuje tvrdnju da su rezultati pravilno obavljenih magijskih rituala u kojima se ispravno izgovaraju Rijeci Moci i koje izvode iskusni adepti - izvanredni, uspjesni, a cesto i zastrasujuci!

Duhovi – ključ magije
Crkva osuduje sve sto je okultno i izbjegava da se izravno uplice u stvari magije. Pa ipak, njeni rituali za vrijeme mise - na primjer, transsupstancijacija vina i hljeba u krv i tijelo Isusovo - neobicno su slicni ritualima Velike magije. I dok je nesumjivo tacno da je praktikujuci magiju, mag izlozen potencijalnoj opasnosti pa cak i smrti, vecina ritualnih vraceva, kako je rekao Dion Forcen, uglavnom su zasticeni vlastitom nespretnoscu.
Razliciti elementi koji cine magijsk rituale stvaraju savrsene psiholoske uslove za pomijeranje iz jednog u drugo stanje svijesti, a svaki dio rituala ima svoju ulogu u ostavrivanju postavljenih ciljeva. Iza svega se krije neka misteriozna snaga koju je tesko racionalno objasniti, a koja se moze samo naslucivati.
Svi okultisti, psihici, umjetnici i iscjeljitelji, dijele istu sposobnost za kreativnu vizualizaciju, sposobnost koja je u svakom latentna. Kada je masta potpuno angazovana - pod ovim se moze smatrati podsvjesno ili intuitivno, desna polovina mozga - sve je moguce i gotovo da je svaki cilj realan i ostvariv.
I hipnoza se oslanja na mastu, kao sto to cini i iscjeljiteljstvo i svaki projekat koji zahtijeva koristenje intuicije ili kreativnosti. No, sto se tice duhova koje u magijskim ritualima imaju kljucnu ulogu i koji magiji daju vjerodostojnost, britanski carobnjak Dz.V. BrodiInes jednom je s pravom primijetio da bi bez njih magija bila prazna i nemoguca!                                                                                    (Iz knjige "Moć vjerovanja")

Zaštita od crne magije: