U isto vrijeme kada je voden razgovor sa duhovnim iscjeljiteljem sejhom Rijadom Muhammedom Semahom, egipatski islamski nedjeljnik “Nur” objavio je zanimljivu reportazu o uspjesnim izlijecenjima osoba koje su duhovni napasnici, zli dzini, opsjeli putem sihira, a ne putem messa - za vrijeme bolesti, stresa, prilikom nepridrzavanja vjerskog kodeksa, direktnim kontaktom...
Za razliku od messa, sihr je nesto drugo. Opsjednutost dolazi putem posrednika, kao zelja ili krajnji cilj nekog sihirbaza (sahir, mag, carobnjak, onaj koji spravlja sihire). Radi se o “skupu tajanstvenih obreda, rijeci, ponasanja i postupaka pomocu kojih sihirbaz, uz pomoc zlih dzinna i sejtana, zeli da utice na prirodni, Boziji tok stvari, mijenjati ih, podesavati, a takode i njihov kauzalitet - nuzne uzrocno-posljedicne veze i odnose uskladivati sa svojim zeljama.” (Usp. El-A’raf, 11. i 118)
Drugim rijecima, sihr je cin crne magije, kojim se nanosi steta nekoj osobi, putem potcinjavanja dzinna od strane sihirbaza. Potcinjavanje se odvija obavljanjem odredenih tajnih rituala ili upotrebom odredenih predmeta ili pisanjem odredenih misticnih, najcesce sifriranih tekstova, crteza i formula prljavom krvlju (na kostima mrtvih i sl.), da bi, potom, to postavio na odredeno mjesto, ili pak spalio, a pepeo bacio u zrak, vodu ili ga poturio ciljanoj osobi u picu ili jelu.
Za spravljanje snaznih i djelotvornih carolija kao sto je sihir, crnomagijasi koriste razlicite obrede i “materijale”, kao sto su nokti, kosti, zemlja sa zapustenih mezarja, prah od ljudskih kostiju, maciji i pseci izmet, ljudsko salo, ljudska koza, falus, ljudska ruka, mali prst desne sake, ljuska od jaja, dlake..., a kako se vjeruje, nijedan zivi stvor nije imun na cini kao sto je sihir, ukoliko je on raden po svim magicnim propisima koje nalazu tajna ucenja Sotoninih sljedbenika.
Zrtva i Poslanik
Od sihira nije bio imun cak ni sam Boziji Poslanik. U svom zanimljivom eseju “Dinu-islam i sihr-magija”, objavljenom u “Takvimu” za 1997. godinu (izdavac: Rijaset Islamske zajednice u BiH, Sarajevo, 1996.), kojeg toplo preporucujem prof. Mustafa Spahic, izmedu ostalog, obraduje dobro poznatu epizodu koju su od Poslanikova vremena do danas obradivali gotovo svi autori:
“...U doba Muhammeda, a.s., medu Jevrejima je zivio jedan covjek po imenu Lebid izuzetno vjest sihiru - crnoj magiji koji je u ovu rijetku i neoprostivo grijesnu vjestinu uputio i svoje kceri, kako njegovo opako i opasno znanje ne bi umrlo zajedno s njim. Lebida su neprijatelji islama, Poslanika i muslimana dobro potkupili da napravi Muhammedu, a.s., sto ubojitije sihire. Za to mu je bilo potrebno nekoliko vlasi Poslanikove kose, koje je on, ili njegove kceri, uspjeli nabaviti. Na vlasima je svezao jedanaest cvorova, a njegove kceri su hukale i puhale u svaki od njih, izgovarajuci pri tome kletve. Potom ih je obmotao oko mladice muske hurmine palme, pune polena i bacio ih u duboki bunar. Cini (sihir) su se jedino mogli skinuti odvezivanjem cvorova.
Poslanik je uskoro spoznao da se desava nesto vrlo ozbiljno. Pamcenje ga je izdavalo i poceo je umisljati da je ucinio stvari koje zapravo nije ucinio. Pored toga, obuzimala ga je slabost i nije se mogao natjerati niti da okusi hranu koju su mu uporno nudili. Molio je Boga da mu nade lijeka. U snu je bio svjestan postojanja dviju osoba. Jedna od njih mu je sjedila na glavi a druga na nogama. Cuo je kako govore, o pravom uzroku njegove onemocalosti i kako spominju ime bunara. Kada se probudio dosao mu je Dzibrili-Emin i potvrdujuci istinitost njegovog sna, objavio mu je dvije sure iz Kur’ana (El-Felek i En-Nas) koje se sastoje jedna od pet a druga od sest ajeta. Poslanik je zamolio hazretli Aliju da ode do bunara i nad njim uci ove dvije sure. Nakon svakog proucenog ajeta odvezao bi se po jedan cvor i sve tako, dok se na kraju svi cvorovi nisu odrijesilie, a Poslanik povratio punu snagu...”
Opsihirovani Poslanik
U daljem tekstu, prof. Spahic navodi obe kur’anske sure koje su kao lijek najbolji odgovor na sihir:
“Reci: Uticem se Gospodaru svitanja, od zla onoga sto On stvara, i od zla sumraka kada tmine razastire, i od zla onih koji pusu u uzlove, i od zla zavidnika kada zavist ne krije!” (El-Felek, 1-5)
“Reci: Uticem se Gospodaru ljudi, Vladaru ljudi, Bogu ljudi, od zla sejtana koji spletkari, koji zle misli unosi u srca ljudi od dzinna i od ljudi.” (En-Nas, 1-6)
Opsihirovane osobe, u najmanju ruku, ponasaju se na neobican nacin. One gube mugucnost slobodne volje i slobodnog izbora, sve manje se koriste vlastitim umom, iskustvom i intuicijom, a sve cesce iz njih govore duhovni napasnik ili napasnici. Vrijeme, na zalost, ne radi za napastovanu osobu. Naprotiv, sto vise vremena prode, to je osoba sve manje u stanju da svoje postupke kontrolira vlastitom voljom. Poslije izvjesnog vremena, osoba potpuno gubi svoju individualnost i posebnost, te postaje slijepi izvrsilac dzinski naredbi. Njegovo ponasanje u punom je skladu sa zeljama i naredbama zabiljezenim u sihiru, koje im diktiraju zli duhovni napasnici. U takvoj fazi, procitao sam u mnogim izvorima, opsihirovanim ili oboljelim osobama je veoma tesko bilo kako pomoci, cak i egzorcizmom, to jest duhovnim iscjeljiteljstvom, sakupljanjem daire ili direknim kontaktima sa dzinnima.
Ipak, nikad ne treba gubiti nadu...
“Prisustvovao sam mnogim slucajevima veoma teskih opsihrovanja, koje je lijecio sejh Abdul-Aziz Me’mun” - izvjestava u pomenutom tekstu reporter kairskog islamskog nedjeljnika “Nur”. “Vecina slucajeva je bila iz grupe rebta (zabrana oboljeloj osobi da se prtiblizava svom bracnom partneru, da se djevojka uda ili mladic ozeni za svoje izabranike i sl.). Tu su, takoder, bili i drugi teski slucajevi psihicke opsjednutosti - da se bolesniku omrzla njegova porodica; da po svaku cijenu zeli da se razvede bez ikakvog ocitog razloga ili povoda; da izaziva stalne svade, bjezi od kuce i obitelji, usamljuje se i izbjegava svaku komunikaciju sa svojim bliznjim...
Tu su i slucajevi djevojaka i mladica, koji nemaju srece da se udaju ili ozene i od kojih svi potencijalni kandidati okrecu glavu i bjeze, zatim mlade supruge koje ne mogu zatrudniti ili donijeti plod do poroda... Cijela galerija nesretnika, kojima su baceni cini i sihiri svakodnevno zagorcavali i unistavali zivot.”
Price iz zivota
U daljnjem tekstu reporter kairskog nedjeljnika se bavi konkretnim slucajevima, objavljujuci i izjave izlijecenih. Tako djevojka S.M. iz Serkijje (jedan od egipatskih okruga), kaze:
“Kad bi god u moju kucu dolazio neki mladic da me zaprosi, cak i pred samu udaju, kada bi izmedu nasih porodica sve potanko bilo dogovoreno i ugovoreno, okretao bi od mene leda i zauvijek odlazio!”
S.M. se izlijecila zahvaljujuci Kur’anu, a dzin koji ju je uznemiravao i maltretirao, progovorio je iz nje, govoreci da je potcinjen od strane sihirbaza iz gradica Buhajre, kako bi sprecio njenu udaju. Otkrio je jos nesto - ime osobe koja je mocni sihr narucila od poznatog buhajrenskog sihirbaza. Bila je to njena strina, koja je zeljela da se djevojka zbog bogatog miraza uda za drugoga.
Sihir je bacen kada je djevojka imala nepunih dvadeset godina i kada su zbog njene ljepote i stasitosti prosci gotovo svakodnevno kucali na vrata kuce njenih roditelja. Izlijecena je, medutim, punih dvadeset godina kasnije, kada je vec navrsila cetrdesetu godinu zivota. Nedugo poslije, S.M. se sretno udala i uskoro dobila sina. Danas zivi u sretnom i harmonicnom braku.
Kako se S.M. oslobodila teskog sihra?
U tekstu se kaze da je opsihirovana djevojka popila samo jednu casu posloljene vode i med na koji je sejh Abdul-Aziz Me’munu kazivao odredene kur’anske ajete. Djevojka je dugo povracala sve dok iz sebe nije izbacila ono sto joj je strina davnih godina spremila i dala kao sihir.
Slican slucaj se dogodio mladicu iz Hilvana, jednog kvart u Kairu, koji je odbio da se ozeni djevojkom koju nije volio a koju su mu nametali njegovi roditelji i bliznji rodaci. Mladic je odbio da ih poslusa i ozenio se drugom.
Njegova neposlusnost bila je povod da mu neko od njegovih bliznjih napravi teski sihir, koji je imao za posljedice da se mladic, nakon vjencanja, tri godine nije priblizavao voljenoj supruzi, niti je s njom spavao, niti vodio ljubav. Izlijecio ga je kairski egzorcista Abdul-Aziz, uceci kur’anske dove na lotosovu vodu, koju je opsihrovani mladic popio. Kasnije je uzima med na koji su ucene odredene kur’anske sure, koji mu je dao snagu da nadvlada sve kasnije pokusaje bacanja sihira. Danas zivi u sretnoj porodici sa cetvero djece i sedam unuk.