Šejh Rijad Muhammed Semah jedan je od najpoznatijih kairskih egzorcistima. U egipatskoj javnosti poznat je i po djelu “Delilu-l-mualidžine bi-l-Kur’ani-l-kerim” u kome detaljno objašnjava nacine lijecenja mnogih bolesti: žestokih glavobolja koje se ne uspjevaju izlijeciti korištenjem lijekova; slucajeva nervoze i psihicke rastresenosti; bježanja od kuce supružnika ili djece; nesnosnih bolova u odredenim dijelovima tijela; cestih bezrazložnih napada srdžbe; neobjašnjive lijenosti; zaboravnosti i gubljenja pamcenja; rastrešenosti i dekoncentracije; zle sumnje i cudnih osjecaja (osjecaj da vas neko stalno prati i nadzire); bezrazložnog placa ili smijeha; nesnosnog znojenja; neobjašnjivog povecanja rada srca; cestih strašnih snova i košmara (snivanje zmija, macaka, mrtvih pasa, krvi, te padanja sa visine i snivanje nakaza, kepeca i gorostasa); cestih depresivnih i euforicnih raspoloženja; hodanje u snu, lijecenja opsihrovanih u slucajevima bezrazložnih razvoda, odlijevanja krvi kod žena, cestih krvarenja iz nosa, neplodnosti, slucajeva kad osubu prate stalni pehovi u životu i slicnom.

Uspješno lijecenje
Šejh Rijad Muhammed Semah nije nikakav šarlatan, niti vjerski fanatik. Naprotiv, radi se o veoma ozbiljnom i obrazovanom covjeku. Roden je u Kairu i pored diplome jednog od islamskih fakulteta, ima i diplomu svršenog ekonomiste, a razgovor koji je s njim voden 1990. godine nije izgubio ništa na svojoj aktuelnosti i sigurno ce pomoci da se dobije kompletnija slika o fascinantoj temi duhovnog iscjeljiteljstva.
- Od kada se bavite lijecenjem Kur’anom?
Šejh Rijad: - Moje zanimanje za duhovno iscjeljiteljstvo pocelo je prije šest godina. Poceo sam sa prikupljanjem i citanjem bogate literature iz ove oblasti, potom sam prisustvovao nekim egzorcistickim seansama, a onda sam se i sam upustio u iscjeljivanje.
- Vaša egzorcisticka iskustva sigurno su bogata. Možete li nas pobliže upoznati sa tim nacinom lijecenja, koje danas mnogi osporavaju?
Šejh Rijad: - Lijecenje svetim tekstovima nije nikakva opsjena. Tu su uspjesi evidentni i svako se u njih može uvjeriti. Iscjeljivanje na ovaj nacin utoliko je znacajnije što, u posljednje vrijeme, sve više ljudi obolijeva od odredenih psiho-smetnji. Prije nego što sam se poceo baviti egzorcizmom, jedan mi je prijatelj ispricao kako džini mogu govoriti jezikom covjeka. To me iznenadilo i u meni probudilo stvaralacku radoznalost. Znao sam da džini na mnoge nacine ugrožavaju ljude, ali da mogu i da govore ljudskim glasom, to je za mene bilo novo. No, uskoro sam na nekim iscjeljiteljskim seansama dobio uvjerljive potvrde onoga što sam cuo od prijatelja. Slušao sam džine kako govore ljudskim glasom!...
Istražujuci islamski egzorcizam šejh Rijad Muhammed Sema, posebno je izucavao duševna stanja i ponašanja osoba, koje su napadnute od strane zlih džinna. Tako je došao do odredenih zakljucaka, koji su danas opceprihvaceni medu egipatskim duhovnim iscjeliteljima.

Razlicita stanja
Prvo: Takve osobe za vrijeme iscjeliteljskih seansi vrlo brzo gube svijest i nisu svjesne dogadaja koji se zbivaju oko njih. To je stanje u kome ne osjecaju bol, pa je dozvoljeno fizicko kažnjavanje po ledima, vratu, rukama i drugim dijelovima tijela, ali ne i po glavi. Umjesto njih, fizicko kažnjavanje osjecaju duhovni napasnici koji su ih opsjeli i koji se na taj nacin nastoje natjerati da napuste bolesnika.
Drugo: Osoba je u duševnom stanju koje je teško definirati. U bunilu. Cas je svjesna svega što joj se zbiva, cas zaboravlja samo odredene stvari, cas ima osjecaj da dogadaji oko nje nisu realnost, nego da ih sanja...
Trece: Osoba je svjesna svega oko sebe, ali je nomocna bilo kako da utice na razvoj i tok dogadaja. Na pitanja koja joj postavlja duhovni iscjeljitelj, odgovara vrlo precizno i jasno, ponekad cak drsko, ali to ne govori ona, vec iz nje odgovaraju džinni napasnici.
Cetvrto: Džinni maltretiraju na razne nacine opsjednute osobe, ali se iz njih - zacudo - ne javljaju ljudskim glasom i uopce ne komuniciraju sa egzorcistom za vrijeme iscjeljiteljskih seansi!
- Ova saznanja - istice šejh Rijad - objasnio sam u knjizi “Delilu-l-mualidžine bi-lKur’ani-l-kerim”. Gotovo sve osobe napadnute zlim džinnima cesto imaju glavobolje, izlive placa ili smijeha, nenadane drhtavice, bolove u odredenim dijelovima tijela i slicno.
Kairski egzorcista se sjeca mnogih slucajeva. Ipak, najrade prioca o slucaju pacijenta u cijem su organizmu džinni preuzeli sve vitalne funkcije. Teški bolesnik je bio prvo pod kontrolom kairskih lijecnika. Njegovo je stanje bilo toliko teško da covjek uopce nije ništa osjecao. Lijecnici su ga bombardovali teškim lijekovima, ubadali iglama u najosjetljivija mjesta... Ali, nikakve rekacije nije bilo. Bolesnik nije pokazivao bol niti bilo kakve reakcije. Tijelo kao da mu je zamrlo, a živcani sistem paraliziran. Za mene je to bio signal da su džinni preuzeli sve funkcije. U ovakvim slucajevim gotovo da je nemoguce pomoci oboljelom. Pa ipak, prihvatio sam se tog slucaja. Znao sam da ce biti potrebna višemjesecna iscjeljiteljska terapija i da je rezultat krajnje neizvjesta. Srecom, uz pomoc Božiju, covjek je spasen!

Iz Poslanikovog vremena
- Lijecenje Kur’anom ima drugu tradiciju u islamskim zemljama...
Šejh Rijad: - Ono se pominje i u najstarijim izvorima. Poznato je da su Poslanik s.a.v.s. i njegovi ashabi Kur’anom lijecili mnoge bolesti. U svojoj knjizi, medutim, ja detaljno govorim i o rijetkim, gotovo zaboravljenim postupcima i nacinima dohovnog samoiscjeljivanja. Za jedan od takvih nacina saznao sam od jedne pacijentkinje, koja se sama izlijecila, oslobodila džinna. Postupak je jednostavan i sastoji se u tome da se bolesnik u miru skoncentrira, te da zatvori oci i snažno na nos udahne punim plucima. Nakon toga izgovara jednostavnu molitvu: “Bismillahi evvelihi ve ahirihi”, i to ponavlja više puta. Rezultati su više nego iznenadujuci: na taj nacin dolazi do davljenja duhovnih napasnika. Terapija se u najvecem broju slucajeva pokazala vrlo uspješnom.
- U cemu je tajna pomenutog nacina lijecenja od džinna?
Šejh Rijad: - Prica je poucna i datira iz Poslanikova vremena i kazuje kako je jedan od ashaba jeo pored Poslanika, a da prije jela nije spomenuo Bismillu. Pred kraj jela sjetio se svoga propusta i izgovorio “Bismillahi evvelihi ve ahirihi”. Na to se Poslanik samo nasmijao, rekavši da je sve dok nije spomenuo Bismillu, zajedno s njim jeo i šejtan (vrag, davo...), ali kada je pomenuo Božije ime, šejtan je povratio ono što je pojeo i bezglavo pobjegao. Nama je poznato da je hrana šejtana to što se ne spominje Božije ime i on uvijek s nama jede ako se redovito i iskreno ne obracamo Bogu!
- Da li ponašanje bolesnika napadnutih od džinna potpuno kontroliraju duhovni napasnici? Da li im oni odreduju i koje ce lijekove uzimati?
Šejh Rijad: - Da, džini mu mogu to odredivati. Ponašanje osoba opcinjenih duhovnim napasnicima krajnje je nesamostalno. Oni gube volju i postaju sluge i robovi. Poput zombija. U prvoj fazi, gubljenje slobodne volje je posebno uocljivo: covjek cini ono što u normalnim prilikama nikada ne bi cinio. Njegova cud i ponašanje iz temelja se mijenjaju. U toj fazi, prilikom redovitih vjerskih obreda, napastvovanim se osobama javlja snažna vrtoglavica, osjecaju na raznim dijelovim tijela nesnosne bolove, šumove u ušima i slicne senzacije.
- Može li se dogoditi da osoba napadnuta od džinna izvrši ubistvo, a da toga uopce nije svjesna?
Šejh Rijad: - Znalo se dogoditi da žena ubije muža, da ga potom isijece na komade, a da toga nije svjesna. Uz to, rijec je o osobi koja, dok je bila zdrava, ne bi ni mrava zgazila. U ovom slucaju džini su do te mjere ovladali njenim bicem da sirota žena i nije svjesna svojih postupaka.

Božiji dar
- Kako do toga dolazi?
Šejh Rijad: - Dugo sam istraživao ovakve slucajeve teških džinnskih napada i došao sam do zakljucka da do njih dolazi iskljucivo pod odredenim okolnostima. To može biti nasljedni faktor, može biti posljednica životnih uvjeta i podneblja u kome doticna osoba živi, te, na kraju, može biti i posljedica krajnje neobrazovanosti i neprosvjecenosti.
- Da li džini odgovaraju za svoje postupke?
Šejh Rijad: - Naravno. I njima je, kao i ljudima, spuštena Objava. Na kraju, i oni odgovaraju za sve svoje postupke i djela!
- Da li džini mogu poznavati više jezika?
Šejh Rijad: - Džinni govore jezikom naroda s kojim žive, a mogu da nauce i više jezika. Kao i ljudi.
- Da li se islamskim egzorizmom mogu iscjeljivati i osobe koje ne poznaju Kur’an, niti arapski jezik?
Šejh Rijad: - Kur’an je Mu’džiza i kao takav ima snažan uticaj i na one koji ga ne razumiju. To je Božiji dar i lijek za ljude.
- Kada biste bili u situaciji da kur’anskim dovama lijecite osobe ciji jezik ne poznajete, na koji nacin biste se s njima sporazumjevali?
Šejh Rijad: - Ucio bih Kur’an na arapskom jeziku kao što je i objavljen i to bi bilo dovoljno da ih oslobodim duhovnih napasnika.
- Može li svako da lijeci Kur’anom?
Šejh Rijad: - Ne može. Jaka vjera je glavni argument u duhovnom lijecenju. Kao uostalom i iskreno uvjerenje da je Svemoguci Bog onaj koji lijeci, a da smo mi samo oni koji izvršavaju Njegove naume!
- Da li je dozvoljeno potcinjavanje džinna sebi i svojim potrebama?
Šejh Rijad: - Ne. Oni su zaseban svijet. Opak i zao. Treba ih se kloniti... Covjek se oslanja na Boga, a oni ljudi koji održavaju veze sa džinnima kako bi se, zahvaljujuci njihovim uslugama, okoristili i proricali sudbinu, oni su na putu da ih to odvede u pogreršnom i nepredvidivom smjeru.