Svi kairski duhovni iscjeljitelji, egzorcisti, se slazu da je najefikasnije sredstvo u borbi protiv onih koji spravljaju teske carolije i sihre - Kur’an! U njemu je lijek ljudima, ali se i oni sami moraju cuvati od sihra i Dzinnna, redovito uceci kur’anske molitve, jacajuci iman, iskreno plaseci se Svemoguceg Boga i stalno spominjuci Njegovo ime.
Oni isticu da je veoma lako ustanoviti koje su osobe pod djejstvom sihira. Ako takve osobe popiju casu vode na koju su ucene Muavvizatejn (Kul euzu bi rabbil-feleki i Kul euzu bi rabbin-nasi) i Ajetul-Kjursija, zasigurno ce u grlu osjetiti gorcinu. Takoder, opsihrovane osobe bjeze s mjesta na kojem se uci Kur’an ili osjecaju davljenje kada izgovore Bismillahi evvelihi ve ahirihi”!

“Izlazi! Izlazi!...”
U to sam se i sam mogao uvjeriti gledajuci u kakanjskom televizijskom studiju uzbudljivi materijal snimljen za vrijeme kolektivnih egzorcistickih seansi, koje su obavljali egzorcisti iz Kaira. Vec poslije prvih molitvi bilo je veoma lako uociti opcinjene osobe. Ponasale su se drugacije od ostalih. Brzo su pale u trans, a njihovi ekstremiteti sve su se ubrzanije tresli. Narocito su se neprirodno tresle i nadimale grudi. Ubrzano su disali, praveci bolne i dramaticne grimase. Nekima od njih na ustima se pojavljivala pjena i djelovali su kao da zele iz sebe izbaciti nesto sto nikako nije zeljelo da izade iz njih.
“Izlazi! Izlazi!...” - vikali su pomocnici egzorcista, ali se nije sticao dojam da ih bolesnici cuju. Uostalom, oni se opcinjenim nisu ni obracali, nego Dzinnnima.
Tek kada bi se tijelo umirilo i bolesnik otvorio oci, ne shvatajuci sta se proteklih minuta s njim zbivalo i otkud on na ledima, egzorciti su ga ostavljali da se pribere, odlazeci do drugog bolesnika koji se tresao kao da je dobio epilepticki napad, uzvikujuci ljutito: “Izlazi!... Izlazi!...”
Duhovni iscjeljitelji preporucuju da se opsihrovanim osobama uce sljedece sure: Muavvizatejn, Ihlas, Dzinn, Mulk, Ra’d, Jasin, Saffat, te zadnja tri ajeta sure Bekara.
Onima koji smatraju da su opcinjeni kairski egzorcisti preporucuju da u posudu sa vodom stave sedam listova lotosa (zelenog), zatim u tu vodu da stave prste desne ruke, te da uce Fatihu, Ajetu-l-Kursijju, Ihlas, Muavvizatejn, Safat i zadnja tri ajeta sure Bekara. Oboljeli se s tom vodom pere, ali je i pije punih sedam dana. Pri tome mora dobro paziti da se ta voda ne prosipa na necista mjesta. Naprotiv, s njom se moze poprskati soba u kojoj bolesnik prebiva ili je prosuti na njivu, livadu i slicno mjesto. Istovremeno, obsihrovani je duzan da se moli Bogu za ozdravljenje, da spominje Njegovo ime, te da redovito klanja i uredno izvrsava ostale vjerske obaveze.
Ako je oboljela osoba sihir unijela u svoj organizam putem jela ili vode, onda se pomenute sure uce na posoljenu vodu. Voda se zatim popije i kada bolesnik povracanjem, iz sebe izbaci sihir, duzan je da prouci sljedecu molitvu:
Euzu bikelimatillahit-tammet min gadabihi ve serri ibadihi, ve min hemezatis-sejatini ve in jahdurun...
A sta kaze nas narod o sihru? Kako anulirati njegove zle moci i ucniti ga bezopasnim?

Narodna vjerovanja
U zanimljivom tekstu o praznovjerju i narodnom lijecenju muslimana u BiH (“Glasnik Zemaljskog muzeja BiH”, Sarajevo, sveska X, 1898.) Muhamed Fejzi-beg Kulinovic, sihiru je posvetio jedno poglavlje, koje prenosim u cijelosti:
“Ako nades u kuci kakav zapis, ili mrtvacku kost, ili kakve cupe, to znaj, da ti neko o glavi radi; pokupi te stvari, baci ih na vatru i reci: ‘Kakogod ove stvari gorile, neka tako izgori i sihr, koji je nacinjen protiv moje duse, tijela, djece i imanja!’ Zatim onu ruku, kojom si prihvacao te stvari, opljuni i otari je o zemlju ili o duvar (zid)!
Ako je na tebi kakav sihr, sakupi vec koristen 101 klinac (ekser), saperi ih u cistoj vodi, pa se okupaj tom vodom. Ma kakav sihr bio na tebi - spasce!
Ako je na tebi kakav sihir, saberi tri vode sa tri cesme ili izvora, koje teku prema suncu, pa se tom vodom okupaj u jednoj velikoj posudi; kada se obuces, salij tu vodu u jednu zemljanu posudu, pa je skupa sa posudom baci na vrbovo drvo. Tako ti sihr nece moci nista naskoditi!
Sihir ne moze naskoditi onome, koji ima obicaj nositi gace naizvrat!
Da bi se zastitio od zlih moci sihira, potrebno je uza se nositi stap od trna (gloga) ili obojak od crnoga sukna, a najbolje je uza se nositi komad tisovine!
Ako ti je dijete bolesljivo, nakadi ga u prvi mrak mekinjama, ali nikako kukuruzovim, i reci: ‘Kako se svijet kruhom hrani, tako majka svoje dijete od sihira brani!’ Ako mu to slucajno ne pomogne, namazi mu zeludac bijelim lukom i ostavi mu ga pod jastuk!
Ako ti se ne da dijete pothraniti, to znaj, da ti je nekakva zla dusa sihr ucinila. Da se oslobodis tog sihra, nadi vucije celjusti, pa provuci kroz njih dijete, cim se rodi. Ako to ucinis, pothranices ga, pa da je na tebi hiljadu sihra! Isto je dobro da ona, kome se ne da dijete pothraniti, uvrti u sljeme kolijevke korijen bijelog kacuna ili neka mu nadije ocevo ime!”
Strah od negativnog uticaja sihra u nasim krajevima, rekli bismo ima svoju dugu tradiciju imogao bi se jedino porediti sa - ogramom, koja nije nista drugo do napad zlih duhovnih bica - dzinna. Kako izbjeci ogramu? U kakvim prilikama se najlakse ograjise? Kakava su tu narodna iskustva?

“Cuvaj se nocu...”
Muhamed Fejzi-beg Kulinovic je o ogrami zabiljezio sljedece:
“Najprije se moze ograjisati na noket. Zato je dobro nokte, cim se odrezu, zaviti u komad papira, pa ih turiti u kakav zid i reci: ‘Ja dajem vjetru nokte, a vjetar meni, kad mi zatrebaju!”
Ne valja drzati smece u sobi i to ne samo zato sto nije zdravo, nego zato sto se oko smetlja najcesce okupljaju sejtani (davoli, vragovi), te bi covjek mogao lako ograisati!
Nemoj u prvi mrak niposto prolaziti pored odunluka (mjesto gdje se drva cijepaju), jer se u svakom odunluku nalazi barem po jedan sejtan!
Cuvaj se da ne zaspes pod orahom, jer je pod orahom swjtanski medzlis (vrazija skupstina). Ko ograjise pod orahom, taj slobodno neka ne trazi dermana (spasa, lijeka)!
I po raznim jarkovima se nalazi sejtani, zato ne prelazi u noci preko jarkova!
Vjeruje se da se sejtani i dzinni okupljaju oko voda i vlaznih mjesta. Zato u noci treba sto vise izbjegavati takva mjesta!
Paucinu nikada ne treba skidati poslije podne, jer bi se moglo ograjisati!
Ako te neki dio tijela zaboli kada nocu ides, to si sigurno ograjisao. Zbog toga je potrebno medovinom zaliti ono mjesto gdje si prvo osjetio bol!
Cuvaj se da nocu reknes macki “pis”. Najbolje je da joj nista ne govoris, ali ako je bas nuzno, onda reci “zuc”, jer se sejzan, nalet ga bilo, najvise voli pretvarati u macku. Kada bi rekao “pis”, mogao bi ograjisati!
Ne prihvacaj nocu macke desnom rukom, vec - lijevom!
Ni za zivu glavu ne smije se udarati dva puta macka u mraku!
Ne drzi u kuci crne macke bez ijednog biljega, jer je to sigurno sejtan!
Ne drzi u sobi macke kad grmi, jer se sotona, kada ga andeli potjeraju, pretvara u macku!
Cesto se sejtan uvuce u ljusku od jajeta. Zato nije dobro stati na ljusku, a jos je gore, ljusku od jajeta sutati po putu!”

Kad dzinni napadnu...
U riznici narodnog vjerovanja s kraja devetnaestog i pocetkom dvadesetog stoljeca, kaze Muhamed Fejzi-beg Kulinovic, zabiljezeni su jos mnogi nacin, kojim su se nasi preci sluzili kako bi izbjegli zlokobne moci sihra i ograme. Ipak, poglavlje o magiji i egzorcizmu zavrsit cu kratkim izvodom iz vec pomenutog eseja “Dinu-Islam i Sihr-magija” prof. Mustafe Spahica:
“...Muhamed, a.s. je po kazivanju h. Aise prije lijeganja u postelju sklapao dlanove i u njih bi proucio tri posljednje sure Kur’ana: El-Ihlas, El-Felek i En-Nas. Potom bi potrljao dlanovima cijelo tijelo, pocinjuci od glave. Tako bi cinio tri puta. Uz ove tri sure lijepo je prouciti i Ajetu-l-Kursiju. (El Bekare, 255)
Posto muslimani svaki hair i dobar posao pocinju Bismillom: U ime Allaha Svemilosnog, Samilosnog..., to ce se uz navedene sure i euzubillu, uciti i bismilla.(...) Kako od prokletog sejtana tako i od dzinna nevjernika treba se cuvati ucenjem Kur’ana. Kada Dzinnni napadnu i obuzmu insane tada covjek ili samo place ili samo suti ili se samo smije. Kao sto sejtani u covjekov um i pamet unose opake, destruktivne i najgrjesnije misli, tako dzinni nevjernici unose strah. Lijek i zastita od dzinnskog straha jeste ucenje sure El-Kurejs: Zbog navike Kurejsija, navike njihove da zimi i ljeti putuju, neka oni Gospodaru Hrama ovoga robuju, koji ih za gladi hrani i od straha stiti. (El-Kurejs, 1-4)