U mnogim istocnjackim knjigama, prastarim rukopisima, hronikama, vjerskim zapisima i analima, u mitovima, legendama i usmenim predanjima, koje sam - istrazujuci ovu fascinantnu temu - imao priliku da procitam i cujem, svi do posljednjeg izvora, slazu se u jednom - da su sva duhovna bica, medu njima i dzinni, zahvaljujuci Bozanskoj stvaralackoj energiji predhodili Covjekovoj pojavi na planeti Zemlji. Stvoreni od varljivih plamenih jezika, koji su im odredili izgled i prirodu ponasanja, ova, covjekovom oku nevidljiva bica, ispunjavali su nas svijet u dugom periodu u kojem su nasim prostranstvima gospodarili vatra, jara i uzarena lava; u vremenu u kome je iz paklene utrobe kuljao dim i oslobadali se otrovni gasovi, a spaljeni i pustosni reljef planete Zemlje mijenjao izgled iz minute u minut, dobijajuci nevjerovatne oblike, koji ce predhoditi pojavi zivota.

Hitri, zli i opaki
Kasnije, kazu isti izvori, slijedeci svoj kreativni i stvaralacki naum, te stvorivsi prvog covjeka, Bog je na Zemlju poslao izvjestan broj meleka (andela), kako bi zle, opake i objesne dzinne otjerali u mracne i vlazne pecine, hiljadugodisnje sume, u gudure i rusevine, tamo gdje covjek izbjegava da savije svoje gnijezdo i podigne dom za svoju porodicu. Pa ipak, i poslije toga, dzinnima je, pod odredenim uvjetima, bilo dozvoljeno kretanje medu ljudima, medu kojima i dan-danas, svakodnevno pokazuju svoje destruktivne moci, nanoseci im najrazlicitije dusevne patnje, a nerjetko i fizicke ozljede, siromastvo i svekoliku bijedu.
O dzinnskom svijetu danas se ne zna mnogo. Ne zna se cak ni dovoljno. Ali zahvaljujuci svetim knjigama, molitvama i hadisima, zna se, dosta toga. Toliko da razuman covjek stvori odredenu pretstavu o njima i njihovoj prevrtljivoj i opakoj prirodi. Da njihovo prisustvo i negativno djelovanje ne potcijeni, ali i ne precijeni. Da ih svojim ponasanjem i strogim pridrazavanjem moralnih normi i vjerskog kodeksa, odagna i zauvijek protjera iz ambijenta u kojem zivi. Da im ne dozvoli da mu se priblize i ugroze ga. Jer, dzinni su hitri, zli i opaki, i nikada ne propustaju priliku, ukoliko im se ukaze, da napadnu ili napakoste covjeku! Vrlo su lukavi i prefrigani, spremni na lazi, intrige i urote, a ponekad uspjevaju da se materijaliziraju, preuzimajuci tada razlicita oblicja.
U jedno starom rukopisu o zapisima napisanom na arapskom jeziku godine 1303. po hidzri (1882. g.), ciji je autor po svoj prilici hodza Mehmmed Rusdi, sin Dervis-Huseina, zvanog Hadzabula iz Akhisara, kaze se da postoji preko 70.000 dzinnskih plemena. Strogo su medu sobom podijeljeni; pripadaju razlicitim vjerskim uvjerenjima i gaje stalna neprijateljstva, te stoga vrlo cesto ratuju.

Zli poput mržnje!
Nastanjuju sav Univerzum, mnogi od njih, kako istice Muhammed Rusdi, “zive pokraj vode i u raznim spiljama, gudurama, razvalinama, po grobljima i sumama...” Ipak, vecina autora sklona je tvrdnji da najcesce obitavaju tamo gdje se spajaju dvije suprotnosti - na ivicama svjetlosti i pomrcine, vode i zemlje, vlage i suhoce..., a posebnu zivost izkazuju u vrijeme kada se noc pretace u dan i u trenucima kada se gasi dan i zapocinje noc. Njihov su prirodni ambijent prljavstina i trulez, vlaga i mrak, ustajalost i smrad, kaljuza i blato..., a krajnji ciljevi - destrukcija, bolest, nemoral, obmana i laz.
“Brzi su poput pogleda, a zli poput mrznje!”- kaze se u jednom drevnom arapskom rukopisu s kraja jedanaestog stoljeca ciji je autor sejh Ahmed El Buni.
I doista, dzinni napadaju iznenada, munjevito i punom snagom, ne stedeci nikoga. Ipak, njihovim atacima najizlozenije su zene pri porodu ili prvih cetrdeset dana nakon poroda. Zbog toga se porodiljama preporucuje mirovanje u ambijentu koji dzinne odbija - u besprijekornoj cistoci i urednosti. Porodiljama se u odredenom periodu uopce ne preporucuje kretanje, a dzinnski napadi manifestiraju se na razlicite nacine: zena umislja da na svom tijelu nema nista i da je naga; postaje nepristupacna svom muzu; pocinje da gubi pamcenje i desava joj se da ne prepoznaje ukucane i svoje najblize; pokazuje netrpeljivost preme rodenoj bebi; uvlaci se u sebe i ne pokazuje nikakvu zelju za komuniciranjem; cesto i naizgled bezrazlozno tuguje i place; dobija histericne napade smijeha; njeno lice, iz dana u dan, sve vise gubi zdravu boju i zuti, stomak joj otice, a krvarenja ne prestaju... Takva bolesnica postaje sve slabija, a njene reakcije nekontrolisane, nepredvidive i krajnje neuobicajene.

Najčešće manifestacije
Neki autori navode da postoji najmanje sedamdeset (?!) nacina na koje dzinni mogu nanijeti covjeku dusevne ozljede i patnje. Oni su u stanju u potpunosti poremetiti njegov metabolizam i prirodu, uticati na njegov genetski mehanizam u radjanju djece, doprinijeti stalnom umiranju novorodjencadi, sprijeciti zacece i dovesti covjeka do samog ludila!
“Osjecala sam opstu slabost, izgubila apetit i postala bezvoljna i apaticna. Ono sto je najgore, sve cesce sam sama sebi pocela da postavljam pitanje - zasto sam se rodila i da li ima vise ikakvog smisla da dalje zivim!...” - ispricala je o svom teskom depresivnom dusevnom stanju jedna zena, prije nego se oslobodila zlih dzinna i ponovo vratila u zivot.
Drevni autori navode i drugacije manifestacije: bolesnik se zali kako ispod koze osjeca nekakvo gmizanje, kao da su se pod kozu uvukli na stotine mrava, nadimanje stomaka kod zena i pojava laznog osjecaja trudnoce, cesta povracanja i grcevi u stomaku, gubljenje koncentracije, nervoza, mijenjanje raspolozenja, nesuvisli razgovori, ceste glavobolje samo u jednom dijelu glave, osjecaj napustenosti i suvisnosti itd.

(Iz knjige: “Zapisi i hamajlije”)

Zaštitite se od duhovnih napasnika: