Moc i uticaj hamajlija najviše ovisi od onoga ko ih spravlja – tvrdi hafiz Esada M. Cancara, jedan od najznacajnijih autoriteta u svijetu islamskog egzorcizma. - Ukoliko ta osoba poznaje tajnih ucenja, ukoliko se ispravno služi tehnikom spravljanja, te poznaje najefikasnije sadržaje koji se upisuju; ukoliko taj posao obavlja u duhu vjere - strucno i pobožno - tada ce spravljanje djelovati argumentirano, imat ce puni smisao i postici ce cilj. Dakle, spravljac zapisa, talismana i hamajlija mora da ima odredena predznanja i iskustva, mora da ima argumente, da se može pozvati na autoritet itd, itd. Najdjelotvorniji su oni zapisi, koji su pisani mastilom u kome ima jedan procenat šafrana, zatim ružinog ekstrakta i mirisa miska!
- Može li se za neke zapise, talismane i hamajlije reci da su djelotvorniji od drugih?
- Moglo bi se kazati da svi zapisi, talismani i hamajlije nemaju istu snagu i da ne postižu podjednake efekte. Oni su, moglo bi se reci poput knjige, neke su sadržajnije, neke uzbudljivije, neke duže traju, bude emocije i uticu na ponašanje generacija ljudi.

Opasna jednostranost
- U parapsihologiji postoji fenomen automatskog pisanja. Neki mediji u nesvjesnom stanju bilježe poruke na nepoznatim jezicima. Da li automatsko pisanje ima ikakve veze sa džinnima i kako objašnjavate taj fenomen?
- U hipnotickom ili nesvjesnom stanju covjek bukvalno više nije svoj i komuniciranje s njim je razgovor s onim što je u njemu duhovno. Dolazi do blokada pojedinih centara u njegovom mozgu, a onaj što se nalazi u njegovom tijelu, pocinje da se eksponira, da komunicira... Njegovo eksponiranje ide u tom smjeru da on sada dobija priliku i pokušava da bude covjek. Automatsko pisanje na stranim ili nepoznatim jezicima, ne znaci ništa drugo do da je onaj koji “diktira” odreden tekst, prije toga, boravio u tijelu covjeka, koji je govorio i pisao tim jezikom!
- Otvoreni, odnosno direktni kontakti sa džinnima, to svi isticu, puni su iznenadenja, neugodnosti i opasnosti. Možete li to detaljnije obrazložiti?
- Sve zavisi od toga šta sazivac želi postici. Ljudi su, ponekad, toliko ograniceni pa bi od džinna željeli praviti nekakvu silu, koju bi mogli trajno da eksploatiraju, a sami nisu spremni ništa žrtvovati i uložiti kako bi, u odredenim situacijama, toj sili i sami bili na usluzi. Ukoliko je izmedu sazivaca i džinna odnos jednostran, neminovno je da dolazi do nosporazuma i sukoba. Kada džinni s nekim komuniciraju u stanju su da sankcioniraju svaki propust ili grešku, koja se nacini prema njima. I oni imaju svoj sud, porotu, egzekuciju... Covjek, svakako, njihovu presudu može da preživi, ali bolje je za njega ako je ne preživi, ako podlegne...
- O kakvom se sudu radi i o kakvim kaznama i opasnostima?
- Njihov sud i njihove presude su rigorozni i teško kažnjavaju covjeka, koji je prema njima napravio neku grešku. O kakvim je kaznama rijec? Može to da bude ludilo, išcašivanje zglobova; može da bude zakretanje usta na jednu stranu, pareza fascialis; može doci do gubitka vida, gubitka sluha, poremecaja u govoru, mucavost; može da dode do totalnog oduzimanja, do necega što je nalik epilepsiji; može da dode do razlicitih mentalnih poremecaja, paranoje... Džinni opako kažnjavaju i njihov je sud drastican.
- Šta je potrebno da bi se covjek poceo baviti sakupljanjem daire ili da bi izravno komunicirao sa džinnima? Prema nekim autorima potrebno je biti pobožan; smanjiti hranu na minimum, ne jesti meso, jaja, mast i sve što je životinjskog porijekla; suzdržavati se seksa ili ga svesti na minimum; posvetiti se molitvama; cuvati se tudeg hakka; živjeti od vlastitog rada i u granicama koje nalaže moral i vjerski kodeks... Ima li se ovome što dodati?
- Nema. To je, otprilike, to. Potrebno je, dakle, stvoriti odredene preduvjete - samoodricanje, samokontrola, cist i moralan život, odanost Svevišnjem, poštivanje i življenje u skladu sa vjerskom etikom...

- Tako discipliniran život, besumnje, ojacava licnost i ljudski duh, kako bi se uspješnije moglo ovladati i zapovijedati džinnima. To pojedincima daje onu neophodnu argumentaciju i prednost da bi efikasno spravljali zapise, talismane i hamajlije, te da bi ostvarili veci uticaj i moc. Postoje li još neki konkretni razlozi?
- Prije nego što se meni dogodio spontani kontakt sa džinnima, ja sam vec dvije godine bio vegeterijanac i uopce nisam jeo meso, niti hranu životinjskog porijekla. Radi se o tome da covjek mora svoj duh svesti na odreden nivo spokoja i neagresivnosti; mora postici izuzetno visok stupanj samokontrole i plemenitosti; mora imati pošten odnos i iskrenu namjeru da nicim ne naudi bicima sa kojim želi komunicirati. On ne smije u taj kontakt uci s namjerom da iz toga izvuce nekakvu osobnu korist, da petlja i laže. To pravovjerni džinni lahko otkrivaju. A onda cekaju malu slabost, nepromišljenost ili grešku kako bi se okrutno osvetili!...
- U prošlosti je bilo veoma vještih sazivaca daire i egzorcista. Pa ipak, mnoge od njih su džinni iznenadili, unakazali ih ili cak ubili. Primjera, složicete se, ima mnogo. Kako se to moglo dogoditi i da li se i Vi plašite da Vam se to ne desi?
- Mislim da se to meni ne može dogoditi. Ja sam u proteklom vremenu izgradio jedan gotovo savršen mehanizam i gotovo sam siguran da me ništa ne može iznenaditi. Bez Božije dozvole džinni ne mogu mrdnuti. Osim toga, postoji još jedno bitno pravilo - ko se Boga boji, obicno se njih ne boji! I obratno.
- Svojevremeno je u Sarajevu umro jeda od najpoznatijih sakupljaca daire, covjek koji je u tome, moglo bi se reci, bio dosta uspješan. Izlijecio je mnoge bolesnike koji su bili opsjednuti džinnima. Umro je u zrelim godinama, ali ne od starosti. Mnogi su njegovu smrt spremni dovesti u vezu sa džinnima i njihovom osvetom. Šta Vi mislite o tome?
- Nacin i okolnosti pod kojima je umro, govore u prilog toj tezi. Desilo se to u jednom stanu na Grbavici, dok je bio na jednoj intervenciji. Radilo se o familiji jednog vojnog lica u kojoj je bilo izvjesnih duševnih poremecaja, koje se mogu korigirati. Medutim, izgleda da su ga džinni iznenadili, udarili svom silinom. Srce mu nije izdržalo njihov napad.

Opasna začeća
- Ljudi se u posljednje vrijeme sve cešce obracaju hodžama radi zapisa i hamajlija. Pogotovo kada im se zdravstveno stanje ne poboljša od lijekova propisanih od lijecnika. Kada im ni hodžini zapisi ne pomažu, traže pomoc od ljudi poput Vas, dakle, od sazivaca daire ili egzorcista. Smatrate li da je to ispravan redoslije: prvo lijecnik, drugo hodža, trece egzorcista?!...
- Ljudi idu onome ko im je najbliži i u koga imaju najviše povjerenja. Ipak, moj je savjet da bolestan covjek prvo mora izvaditi lijecnicke nalaze i konsultirati se sa lijecnikom. Zatim, prema lijecnikovim uputstvima mora uzimati lijekove i pridržavati se njegovih savjeta. Tek ukoliko zvanicna medicina ne poluci valjane rezultate ni nakon novog pregleda , bolesnik se treba odluciti da potraži pomoc od nekog drugog.
- Postoje li slucajevi kada bolesniku egzorcisti nisu u stanju da pomognu?
- Postoje. Postoje osobe koje su se teško zamjerila ne samo nekom pojedincu iz duhovnog svijeta, vec su na sebe navukle bijes cijelog džinnskog plemena. Drugi slucaj je ukoliko se radi o osobi koja se bavi crnom magijom i spiritistickim ritualima utice na druge. Dakle, ukoliko se radi o osobi, koja nastoji izvjesne negativne džine da podmetne nekoj drugoj osobi radi osvete. Ne može se pomoci ni narkomanima i teškim alkoholicarima, kao ni osobama, koje spravljaju sihre i saraduje sa Satanom. Takvim osobama niko ne može pomoci.
- U svim drugim slucajevima bolesnik se može uspješno izlijeciti?
- Ne može se pomoci ni bolesniku koji je naslijedio teške genetske poremecaje, kao ni pacijentima u cijim su zacecima ucestvovali zli džini. To su veoma neprirodna zaceca, koja se obicno odigravaju u nocima punoga Mjeseca na obalama rijeka, mocvara, jezera, mora, ili negdje na otvorenom, u šumi ili na livadi, gdje dolazi do deformiranog fetusa, najcešce do hidrocefalusa!
- Šta se, zapravo, tada dešava?
- Dešava se da se na sam fetus prenese metabolizam neke biljke koja raste u blizini mjesta zaceca i odatle vrši kobni uticaj. Na sam fetus, može da utice i privlacna Mjeseceva sila, kao što na Zemlji utice na plimu i osijeku. Dešava se, dakle, da sva tecnost iz nogu i tijela fetusa biva povucena u glavu. Glava postaje nenormalno uvecana i ispunjena tecnošcu!... Ne može se pomoci ni narkomanima, ni alkoholicarima, koji imaju skinut zastor prema duhovnom svijetu. U medicini bi se za takve ljude reklo da u sebi posjeduju izvjesnu vrstu halucinacija!

Telefonska intervencija
- Mora li bolesnik biti prisutan uspostavi komunikacije sa džinnima ili je, kao kod sakupljaca daire, dovoljno da se tu nade neki njegov odjevni predmet ili neko od njegove obitelji, bliži rodak ili cak prijatelj?
- Meni nije poznato da se i preko nekog odjevnog predmeta može uticati na tok bolesti ili ozdravljenje bolesnika, ali je, možda, moguce na taj nacin ustanoviti dijagnozu oboljenja. Medutim, ponekad zbilja nije neophodno da i sam pacijent bude prisutan egzorcistickoj seansi ukoliko se radi o nekom od lakših oboljenja, eventualno glavobolji, nemiru, strahu ili nekim lakšim oblicima bolesti koji nisu isuviše zastarjeli. U takvim slucajevima postoji realna mogucnost da onaj koji posjeduje izvjesnu sposobnost komuniciranja sa duhovnim bicima bude samo s druge strane telefonske žice i da se sa oboljelim dobro cuje.
- Radi li se o uticaju putem sugestije ili o necemu drugom?
- Ne, ne radi o sugestiji. Onaj ko posjeduje autoritet u duhovnom svijetu i medu duhovnim bicima, bez obzira koliko se to doimalo nevjerovatnim, uspjeva izvjesne iscjeljiteljske efekte postici glasom, putem obicnog telefonskog kontakta. To se radi u izuzetnim prilikama kada se oboljeli nalazi u drugom mjestu i nije moguce do njega doci u kratkom vremenu. Najviše uspjeha se postiže, dakako, kada je pacijent prisutan i kada se njegovo iscjeljivanje odvija direktno, bez ikakvih posrednika.

(Iz knjige 'Zapisi i hamajlije')

Zaštita od duhovnih napasnika: