Postoje li neki standardni uvjeti u kojima se najlakse ostvaruju kontakti sa duhovnim bicima - dzinnima? Da li se seanse priyivanja odvijaju iskljucivo u prostoriji namijenjenoj za te svrhe? Je li sve to moguce uraditi i u stanu bolesnika ili na nekom drugom mjesto? Kada? U koje vrijeme? Da li u svako doba dana ili samo nocu?
Na ova i brojna druga pitanja pokusao sam dobiti odgovore od hafiza Esada M. Cancara, jednog od najuglednijih autoriteta u svijetu islamskog egzorcizma, covjeka koji svakodnevno pomaze zrtvama dzinnskih napada.
- Prvi i najbitniji uvjet jeste higijena – kaze moj sagovornik. - Dakle, prostorija u kojoj se uspostavlja kontakt sa dzinnima mora biti savrseni cista i prozracna. Dalje, sazivac dzinna mora da se pridrzava odredenih pravila, da ne konzumira hranu zivotinjskog porijekla i alkohol, da ne koristi narkotike i stimulative, da ima jaku samokontrolu... Pozeljno je da je prostorija ugodno namirisana i za to se najcesce koriste drvo sandalovina, tamjan, misk, mustaki, ruza, safran ili neki drugi; moze i kedrovo drvo, indijski mirisni stapici... Na zidovima prostoriji ne smije biti slika, na kojima su naslikane oci - portreti ljudi ili kucnih ljubimaca i slicno - jer one mogu prouzrokovati nevolje onome koji komunicira sa dzinnima. Duhovni negativci, naime, vrlo vjesto koriste slike kao mocno sredstvo odakle bi mogli, ukoliko im se pruzi prilika, da naude osobi, koja pokusava uspostaviti kontakt s njima. Inace, komunikacija sa dzinnima moze se uspostaviti u svako doba dana ili noci, ali je, zaisigurno, najpogodnije nocu i to u gluho doba noci kada su dzinni - najaktivniji.

Različiti signali
- Neki egzorcisti navode neobicne pojave prilikom kontaktiranja sa dzinnima - iznenadno treskanje tla, zveckanje, huka i buka, pojava vjetra; gasenje i paljenje svjetla... Zasto se to dogada?
- Poznato je da dzinni skrecu paznju na sebe. Oni su veliki egzibicionisti. Ponekad znaju biti izuzetno razdragana bica, ponekad veoma radoznali, katkad drski, nepristojni i agresivni... Svoje prisustvo uvijek zele da potvrde na osebujan nacin. Zbog toga kuckaju i zveckaju, zato prevrcu stvari u prostoriji, gase i pale svijetlo, kvare elektricne aparate, obaraju staklene posude; treskaju namjestajem, izazivaju vrtlozenje vazduha, prouzrokuju potmulu tutnjavu i buku... Kao sto se ni tenk ne moze besumno pokretati, ni oni, cini se, ne mogu tek tako besumno doci i otici. To je, jednostavno, u njihovoj prirodi.
- Ukoliko zanemarimo efekte koje izazivaju dzinni, da li je sazivac svjestan njihovog prisustva istog casa kada se pojave?
- Sve zavisi od nacina na koji se s njima pokusava komunicirati - da li se to cini putem medija ili je sazivac sam svoj medij. Ucenjem Kur’ana ili ucenjem izvjesnih izabranih dova u kojima se pominju odredene vrste zakletvi i imena pretpostavljenih iz dzinnskih plemena, sazivac poziva dzine da se pojave. Ako je posuda sa vodom ili uljem ispred njega i ako u nju gleda, on ce kao kroz prozor u neki neobicni svijet, odmah primijetiti njihovu pojavu. Ukoliko saziva dzine putem medija, on postavlja pitanje da li ih medij vidi ili ne. Medutim, ukoliko se radi o senzibilnom sazivacu, desi se da on i bez vode, ulja ili nekog drugog pomagala, osjeti prisustvo dzinna. Obicno ga protrese drhtavica ili osjeti neku drugu senzaciju u svom organizmu.
- Kako se cesto moze kontaktirati sa dzinnima?
- Onaj koji sakuplja dairu nije u stanju cesto komunicirati sa dzinnima. Mozda, jednom u mjesec dana, najvise jedanput u sedmici... No, izravni kontakti, ukoliko se radi o nekakvoj vrsti vec uspostavljenog prijateljstva, komunikacija moze biti svakodnevna, stalna. Ona je od obostranog interesa i obostrano korisna. To je, moglo bi se kazati, fer i korektan odnos, bez medusobnih lazi, obmana i spekulacija.

Spas od džinna
- Da li se prilikom jedne seanse moze lijeciti vise bolesnika ili svaki pacijent zahtijeva zasebno prizivanje dzinna?
- Sve zavisi od slucaja do slucaja. Ukoliko se radi o teskom i zapustenom oboljenju, nije moguce vrsiti tretman zajedno sa drugim pacijentima. No, ukoliko je rijec o nekom laksem problemu, onda je to moguce. Ucenjem sure Dzin, sedam do cetrdeset puta, dolazi do kolektivnog zijevanja i ljudi budu jednostavno, bez ikakve druge terapije, oslobodeni prisustva dzinna u njihovom organizmu.
- Kada jednom napuste neciji organizam ne svojom voljom nego prisilno, zahvaljujuci intervenciji strucnog lica, da li se dzinni ponovo vracaju ili je problem trajno rijesen? Kakvo je u tom smislu Vase iskustvo?
- Ako nisu povrijedeni, dzinni ce, svakako, nastojati da se vrate u organizam iz kojeg su protjerani. Zbog toga bi bivsi bolesnik obavezno morao promijeniti svoje ponasanje i ustaljene navike. Tu je, zatim, vrlo bitno higijenu tijela i duha dignuti na maksimalni nivo sto ukljucuje i povratak vrijednostima vjerskog kodeksa. Samo se na taj nacin pacijenti mogu trajno izbaviti iz teskih nevolje i osloboditi dzinnskih napasti.
- Da li je potrebno, uz sve to, nositi neki zapis, talismen ili hamajliju?
- Mislim da nije potrebno. Dovoljno je promijeniti nacin zivota. Ukoliko se, medutim, radi o teskim napasnicima, u tom slucaju, nijedna vrsta zapisa, talismana, hamajlija ili bilo koja vrsta fermana, ne moze ih sprijeciti da ponovo pokusaju napasti izvjesnu osobu. Ako se, uz to, radi o nemoralnoj osobi u cijem su tijelu vec jednom boravili i ukoliko je ta osoba, recimo, zenska osoba koja je imala vec jedan ili vise abortusa, takve je gotovo nemoguce lijeciti uz pomoc zapisa ili hamajlija. Valjda je to sami Bog odredio: ako zena ne zeli vrsiti reprodukciranje ljudskih potomaka, ako tu reprodukciju svjesno i nasilno sprecava, onda ce ona, po Bozijoj kazni, vrsiti reprodukciju Iblisovih ili Sataninih potomaka! A nase su zene za duhovna bica, dzine posebice, vrlo privlacne, jer svaka nasa zena je privlacnija i bolja od njihove - najbolje!

Neiscrpne moći Kur’ana
- U jednom starom rukopisu se kaze da je komuniciranje sa dzinnima riskantan i tezak posao i da se za svako kontaktiranje treba posebno pripremati i to molitvom, postom, stalnim ojacavanjem duhovnog stanja itd. Da li postoji jednostavniji nacin ostvarivanja obostranog kontakta? Znamo da je lijecenje Kur’anom jednostrano komuniciranje i ono se svodi na to da istjera dzine iz ljudskog organizma, ali ne ostvaruje uzvratnu informaciju, nego samo vrsi pritisak na dzine da napuste ljudsku dusu...
- Ucenje Kur’ana trebalo bi da znaci uspostavljanje balansa izmedu materijalnog i duhovnog svijeta. Svi pravovjernici - i duhovni i materijalni – vole i drze do Kur’ana i, uglavnom, se okupljaju kada ga cuju. Ukoliko se u tim trenucima na jednom mjestu okupi veliki broj dzinna pravovjernika, oni u svojoj blizini nece trpiti prisustvo nekog negativca ili Sataninog sljedbenika, koji bi bio u stanju covjeka da navrati na nekakvu glupost, zbog koje bi se kasnije kajao. Zbog toga ce zajednickim snagama zestoko kidisati na njega, neutralisati ga ili cak izvrsiti njegovu likvidaciju. To bi pojednostavljeno govoreci znacilo lijecenje Kur’anom. Ali, tu ima jos nesto. Neki predmeti koji, naravno, nisu prljavi sami po sebi i nisu otrovni, mogu da prihvataju izvjesnu snagu Kur’ana ukoliko ih covjek gleda dok uci kur’anske sure. Ukoliko bi se takav predmet dao bolesniku, on ga ne bi mogao drzati u rukama ako bi se u njegovom tijelu nalazili dzinni negativci.
- Koji su to predmeti?
- To moze da bude bilo koji predmet. Moze da bude olovka, moze da bude komad papira, casa vode, kasika meda... Bilo sta. Ali, uzmimo da je to kasika meda. Ako je damo bolesniku u kome je svoj dom savio zli dzinn, on ce se strasno ispovracati i bit ce mu uzasno zlo... Cak i kap meda moze da ucini veoma mnogo pa i izlijeci, ukoliko pogled onoga ko uci Kur’an pociva na njoj, jer se zivost Kur’ana lahko prenosi na sve ono u sto gleda onaj koji ga iskreno i predano izgovara.
- Dakle, tu su potrebni duhovna koncetracija i pogled?
- Tako je. Mene je kroz moj visegodisnji istrazivacki rad i praksu najvise interesiralo upravo to - duhovna koncentracija i pogled. Uvjerio sam se da su dometi Kur,ana beskrajni i neiscrpni...

(Iz knjige 'Zapisi i hamajlije')

Ucinite svoj zivot sretnijim: