Moj sagovornik je hafiz Esada M. Cancara. On je jedan od najznacajnijih autoriteta u svijetu islamskog egzorcizma. Do sada je uspjesno tretirao preko 5 000 pacijenata ugrozenih razlicitim vidovima psiho-smetnji, prouzrokovanih napadima zlih duhova - dzinna.
- Da li se sve bolesti prouzrokovane dzinnskim napadima uspjesno lijece?
- Ne. Izmedu ostalog skleroza multipleks, zatim epilepsija, dijabetes... Ima, dakle, bolesti koje se ne mogu uspjesno lijeciti izravnim kontaktom sa dzinnima ili zapisima, talismanima i hamajlijama. Ipak, vise bolesti se uspjesno lijeci nego sto ne lijeci i to niko ne moze da ospori.
- Kako se dzinni ponasaju u okolnostima rata medu narodima?
- U dzinnskom svijetu postoji ogroman broj plemena i ona se nikako ne ponasaju na isti nacin. Neki rat koriste za licni probitak, za ostvarivanje svojih ciljeva i pokusaj dominacije nad ljudima. Oni se, kako rekosmo, okupljaju oko mjesta gdje se proljeva mnogo krvi, na bojistima, na mjestima golemih okrsaja i zlocina. Na takvim mjestima uspjevaju lakse zaposjesti ljudsku dusu i sprovoditi svoje naume. Oni uzivaju u cinu osvete, u manifestacijama mucenja, ranjavanja, ubijanja i svom svojom dzinnskom snagom stimulisu zlodjela... Ima i drugacijih dzinnskih plemena, dobrih dzinna, koji su u ratu spremni covjeku da pomognu, da mu osvijetle put i da ga izvedu iz nevolje...

Nepredvidivi i zli
- Kakav je i koliki uticaj dzinna negativaca na stvaranje ratne psihoze, nepovjerenja medu narodima i izbijanja ratnog sukoba?
- Ogroman. Rat je njihov trijumf i oni zasigurno imaju uticaj na njegov pocetak, intenzitet i tok. Zli dzinni su uvijek tamo gdje vladaju destrukcije, gdje se rusi, ubija ili skrnavi. Tamo oni najlakse kidisu na ljude i to podlo, nerjetko cak i na nivou celije, kroz sami kod celije, DNK... Atakuju na sami bitak, sustinu zivota i na tom nivou oni bukvalno prodiru u ljudski organizam, mijenjajuci njegovu prirodu i uticuci na njegov mentalitet, nacin ponasanja, na njegovo raspolozenje, cak i na njegovu misao! Protekli rat u BiH je pokazao njihov puni uticaj i, moglo bi se reci, da je i zbog toga bilo toliko zlocina.
- Moze li se predvidjeti ponasanje dzinna?
- Tesko. Njihovo ponasanje odreduje supstanca od koje su sacinjeni, a oni su postali od vatre, od plamena bez dima, od onog nemirnog plamena sto poigrava, mijenja intenzitet, sjaj i oblik... I dzinni su poput plamena, jednako nepredvidivi i njihovo se ponasanje ne moze kontrolirati i kanalisati. Zbog toga, oni nas vrebaju tamo gdje ih najmanje ocekujemo. Ipak, na covjeku je da im nikada ne pruzi sansu. Jer, ukoliko im se ukaze sansa da napadnu, oni ce je, zasigurno, iskoristiti. Napasce svom zestinom!
- Koje se sve bolesti lijece egzorcizmom i direktnim kontaktima sa dzinnima?
- Tesko je reci. Zasto?... Zato sto bolesti prouzrokovane dzinnskim napadom, mogu biti razlicitog intenziteta. Sve zavisi od cinjenice koliko je dzinna atakovalo na ljudski organizam. Zbog toga, prilikom uspostave kontakta vrlo je bitno otkriti kompetentnog “sagovornika” koji ce odati koliko napadaca ucestvuje u odredenoj bolesti. Kada saznam taj podatak, onda je veoma lako izvuci zakljucak koliko je potrebno utrositi truda i snage, i koliko treba potrositi vremena kako bi se pacijent izlijecio. Problem je kada dzinni nece da saraduju slobodnom voljom, a po pravilu nikada to nece! Tada valja biti jako uporan i vjest. Potegnuti kletve i teske pretnje. To su teska i dramaticna nadmudrivanja, ponekad grubi i krajnje neprijateljski razgovori. Ipak, ako vase prijetnje i kletve djeluju realnim i zastrasujucim, dzinni pocinju saradivati i tada je put za ozdravljenje otvoren!

Sazivanje duhova
- Kakva je razlika izmedu sazivanja duhova putem spiritistickih seansi i sazivanja dzina putem daire?
- Razlike su velike. Za vrijeme spiritistickih seansi, prisutne osobe u rijetko mogu golim okom da posmatraju duhove. Oni se obicno javljaju putem odredenih sumova, kuckanja ili automatskog pisanja, koju u ruci drzi medij. Prilikom sakupljanja daire u ceremonijalu ucestvuje strucno lice, sazivac daire, i medij, najcesce dijete, koje nema nikakve veze sa pacijentom. Ima veoma veliki broj nacina sakupljanja daire - na vodu, na maslinovo ulje, na ogledalo, na posudu od porculana, na nokat, na dlan... U svim slucajevima, dzinni se pojavljuju u svom oblicju i mogu se pratiti golim okom. Nadalje, sazivanje daire je daleko opasnije od sazivanja duhova i sazivaci daire se svaki puta izlazu opasnostima po zdravlje i zivot.
- A kada je u pitanju direktno kontaktiranje sa dzinnima?
- U tom slucaju sazivac mora biti krajnje oprezan i pribran. On uvijek mora da raspolaze djelotvornim rijecima i argumentima. Ponekad su to molitve, ucenja iz Kur’ana ili dove; ponekad kletve i prijetnje, ponekad teska kaznjavanja, mucenja pa i likvidacije. Na pocetku svog istrazivacko-znanstvenog rada, ja sam kontakte ogranicavao iskljucivo na dobre dzine i tako sam, znatno smanjio mogucnosti neprijatnih i opasnih iznenadenja. Ja znam gdje je granica i do koje mjere mogu da idem. Naravno, dzinni ne bi bili to sto jesu kada ne bi pokusavali obmanjivati, lagati, petljati, lazno se predstavljali... Bilo je slucajeva da se predstavljaju kao pravovjernici, pokusavajuci da me lazu i zavode...
- U cemu su razlike medu dzinnima? Zar se u svim starim rukopisima i knjigama ne govori opcenito o dzinnima kao neizlijecivim petljancima - prevarantima, lazljivcima, spletkarosima, nepomirljivim zavidljivcima i zakletim neprijateljima ljudskog roda?
- Moja su iskustva drugacija. Dosao sam do zakljucka da u dzinnskom svijetu postoje i pravovjernici, dobri dzinni, iskreni i vijerni prijatelji. Oni nisu sebicni, zli i lukavi. zele pomoci i pomazu cak i onda kada covjek od njih pomoc najmanje ocekuje. Nikada nece prijatelja ostaviti na cijedilu, nece obmanjivati i lagati, a ukoliko im se nesto dogodi prijatno ili razocaravajuce, znaju da budu veoma emotivni. Te svoje emocije nerjetko manifestiraju na krajnje neobican nacin...
- Kao, na primjer?
- Demonstriranjem materijalizacije ili necega sto bi moglo da lici na sopstvenu materijalizaciju u oblicju goluba... Moguce je, naravno, da se i ne radi o materijalizaciji, nego u njihovom ulasku u goluba, kako bi pokazali svoju preveliku zabrinutost ili tugu, zadovoljstvo ili srecu.

Moč zakletve
- Da li je nakon uspostave kontakta sa dzinnima dovoljna verbalna naredba da bi se bolesnik oslobodio tegoba ili je ozdravljenje vezano za dugotrajnu terapiju,upotrebu zapisa, talismana i hamajlija?
- Ako je u pitanju sakupljanje daire - meni je to poznato samo po cuvenju - ukoliko je strucno lice autoritet ili posjeduje nekoga vjernoga prijatelja iz dzinnskog svijeta, u tom slucaju moze verbalnom naredbom da rijesi svaki problem. Medutim, opcenito, dzinni to ne vole i spremni su da se zbog toga tesko osvecuju.
- Kakvi su efekti u direktnim kontaktiranjima sa dzinnima? Postoje li razlike?
- Postoje. U direktnim kontaktiranjima, sve se odvija na drugaciji nacin: izdaju se sasvim konkretne naredbe, odreduju se precizni rokovi i to tako biva rijeseno. Sve je pojednostavljeno.
- Da li su te naredbe potkrepljene konkretnim prijetnjama, molitvama, ucjenama, kletvama...?
- Verbalnu naredbu ne moze izdati niko ko ne posjeduje zakletvu. Zakletva cuva njegov autoritet i ona je nesto sto se neupitno postuje.
- U cemu se sastoji zakletva?
- Zakletva predstavlja nesto sto dzinne bukvalno sputava. Ukoliko bi, recimo, sazivac potegao zakletvu, onda bi ih blokirao u bilo kakvom njihovom napretku. To bi predstavljalo veoma, veoma tesko kaznjavanje, nesto kao sto je u srednjem stoljecu bila ekskomunikacija ili anatema.

Diplomatski dogovor
- Da li se zakletva daje prilikom uspostavljanja prvog kontakta izmedu sazivaca i dzinna?
- Ne. Zakletva je nesto sto bi trebalo da bude strogo cuvana tajna svakog covjeka. Dakle, tajna ili dogovoreni protokol odnosa izmedu sazivaca i dzinna. U njoj su sadrzane i odredene sankcije. Uglavnom, odnosi su vrlo dobri sve dok se ne pocne primjenjivati zakletva.
- I dzinni, dakako, imaju svoju zakletvu?
- Bez daljnjega. Svaki dzinn mora do kraja postovati svoju zakletvu. Zakletva predstavlja jednu izuzetno gadnu, tesku i obavezujucu prisilu. A dzinni uvijek rezonuju tako da prisilu preokrenu u svoju korist, a ne protiv sebe. I to ih najcesce i drzi poslusnim.
- I zapisi, talismani i hamajlije imaju nesumnjivu moc i predstavljaju odreden autoritet, zar ne?
- Svakako. Vec sam rekao da se oni najlakse definiraju ako ih poredimo sa diplomatskom postom ili diplomatskim dogovorom, kojim bi se trebalo da reguliraju odnosi izmedu duhovnih napadaca i ljudi. Zapis uvijek zapocinje euzom-bismilom, zatim salavatom ili necim drugim, i nastavlja s odredenim tekstom. Zapis koji ima posebnu tezinu i efikasnost, najcesce sadrzi i vefk, u kome moze da bude ukonponovan neki od Lijepih Bozijih imena; moze da bude ukonponovana citava jedna sura ili ajet, a moze, kako sam vec ranije rekao, u vefku biti i cijeli Kur’an!

(Iz knjige 'Zapisi i hamajlije')

Zaštitite se od duhovnih napasnika: